logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890

دلایل استفاده از دیزل ژنراتور

دلایل استفاده از دیزل ژنراتور

دلایل استفاده از دیزل ژنراتور

 

 

به لطف اختراع موتور دیزلی از سوی رودولف دیزل ، ثابت شده است که این موتور بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است. سوخت دیزل از نوع گازوئیل در مقایسه با سوخت بنزینی دارای قیمت نسبتا پایین و چگالی انرژی بالاتری می باشد ، یعنی  می توان میزان انرژی بیشتری را از دیزل ( گازوئیل ) در مقایسه با همان حجم از بنزین استخراج نمود. بنابراین ، موتور دیزلدر اتومبیل مسافت بیشتری را پیموده ، و دقیقترین انتخاب برای حمل و نقل ماشین آلات سنگین و تجهیزات صنعتی است . دیزل ( گازوئیل ) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است ، و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد و همچنین موتور دیزلی به علت بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری را دارا می باشند.

 

موتور دیزل چگونه کار میکند ؟

 

 

تمایز موتور دیزل در نوع اشتعال نهفته است. در حالی که موتور های بنزینی از احتراق جرقه استفاده می کنند ، موتور دیزلی به کار فشرده سازی و احتراق برای اشتعال تلاش می کند . درموتور دیزل ، هوا به داخل موتور کشیده شده و در معرض فشرده سازی بالایی قرار می دهد. در موتور دیزلی دمای حاصله بسیار بالاتر از درجه حرارت به دست آمده در یک موتور بنزینی است. در این وضعیت به راحتی سوخت مشتعل می گردد.

با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت نسبت فشرده سازی یک موتور دیزل در نسبت ۱۴:۰۱ تا ۲۵:۱ است ، در حالی که در یک موتور بنزینی در نسبت تراکم بین ۸:۱ و ۱۲:۱ می باشد .
موتور دیزل سوخت را از طریق انژکتور به داخل موتور می کشد در حالی که موتور بنزینی از طریق کاربراتور این عمل را انجام می دهد که موتور دیزل تنها هوا را متراکم می سازد در حالی که موتور بنزینی ترکیب هوا و سوخت را تراکم می سازد.
حرارت لازم برای موتور دیزل برای شرایط هوایی سرد از طریق گرمکن ارائه می شود.

موتور دیزلی با توجه به نوع عمل به دو چرخه یا چهار چرخه تقسیم می شود. سیستم خنک کننده در موتور دیزل به دو نوع صورت می پذیرد :
۱٫ موتورخنک شونده با هوا
۲٫ موتورخنک شونده با مایع خنک کننده (آب و ترکیبات ضد یخ – ضد جوش )
استفاده از مایع خنک کننده برای مصارف دیزل ژنراتور برای موتور دیزلی بسیار مناسب است .

 

مزایای استفاده از یک موتور دیزل

 

 

به  دلایل زیر موتور دیزل در مقایسه با موتور بنزینی  بسیار کارامد تر می باشد :
۱- موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی خود از جمله سر و صدای بالاتر و هزینه های نگهداری غلبه نموده اند. آنها در حال حاضر آرام و نیاز به نگهداری کمتری دارند قابل توجه است که موتور دیزلی با سوخت گازوئیل در مقایسه با موتورهای دیزل گازی از لحاظ هزینه های نگهداری ارزان تر و همچنین توان بالاتری را دارا می باشند.
۲- قابل اعتماد تر و استهلاک کمتری دارند .
۳- هیچ جرقه به عنوان سوخت مشتعل خودکار وجود ندارد.عدم وجود شمع و یا سیم جرقه هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.
۴- هزینه سوخت به ازای هر کیلووات تولید سی تا پنجاه درصد کمتر از سایر موتور ها است.

 

 کاربرد دیزل ژنراتور 

 

 

با گسترش روزافزون استفاده از انرژی الکتریکــی ، امــروزه کمتــر زمیــنه ای (از زنـدگی روزمره تا فعالیت های

صنعتی و خدماتی) را می توان یافت که بشدت به انرژی الکتریکی وابسته نباشد . از آنجا که همیشه احتمال بروز

نقص در سیستمهای تأمین برق و به تبع آن قطع برق وجود دارد ، پیآمدهای قطع برق و بکارگیری تمهیداتی به

منظور تأمین برق اضطراری قطعاً می بایست مورد مطالعه قرار گیرند.

مولدهای برق اضطراری بجز در موارد استثنائی دیزل ژنراتورها هستند . موارد کاربرد دیزل ژنراتورها دامنه

وسیعی از مصارف کوچک (خانگی ، صنفی) تا مصارف عمومی و صنعتی بزرگ را در بر می گیرد .

محدوده ۳۰KVA برای خانه ها ، مغازه ها و دفاتر کوچک و برای مجتمع های اداری بزرگ ، کارخانه ها و مراکز

صنعتی از ژنراتورهای بزرگ صنعتی تا ۲۰۰۰KVA استفاده می شود . رنج های تا حدود ۵ مگاوات برای ایستگاه

های قدرت های کوچک استفاده می شود و ممکن است برای این کار از یک تا ۲۰ دستگاه استفاده شود . در این

اندازه های بزرگ موتور و ژنراتور به صورت جداگانه به سایت می آورند و به همراه تجهیزات جانبی مونتاژ دیزل

ژنراتور و وسایل مورد نیاز کار نصب را انجام می دهند.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت